مرکز آموزش بیسیم

مرکز آموزش کاربردی بیسیم و تجهیزات رادیویی

مرکز آموزش بیسیم

مرکز آموزش کاربردی بیسیم و تجهیزات رادیویی

تهدید‌های آنالوگ فرصت‌های دیجیتال

آموزشگاه بیسیم | شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

تهدید‌های آنالوگ

فرصت‌های دیجیتال

 b_150_100_16777215_00_images_adp39.jpg

" طیف بسامد، منبع طبیعی محدود است" ، همه این جمله را شنیده ایم، اما در عمل چه کرده ایم؟ کاربران هرروز افزایش‌می یابند، تقاضای واگذاری کانال در شبکه‌های مختلف نیز همین طور، ازطرفی،‌ طیف نیز متقابلا هرروز تنگ تر و مشغول تر‌می گردد. آیا آینده ادامه این راه چیزی جز اشباع کامل طیف خواهد بود؟

متأسفانه هنوز در کشور ما سیستم‌های رایج آنالوگ یا (conventional)رادیویی،‌ بخش اعظم تجهیزات بهره برداران اصلی طیف را تشکیل‌می دهند، و این روند که حتی رو به افزایش نیز نهاده است، بزرگترین تهدید ممکن برای طیف است. اما چاره چیست؟ به زعم نگارنده در مقابل این تهدید بزرگ فرصتی بزرگتر قرار گرفته که تا حد زیادی از آن غافل مانده ایم، و آن هم چیزی نیست جز استفاده از فناوری نوین برای افزایش ظرفیت طیف و کاهش دادن حجم اشغال شده رو به اشباع آن؛ شاید بزرگترین مانع عملی شدن این مهم تاکنون، نبود ابزاری پر قدرت جهت ایجاد الزام در تغییر و تبدیل روش‌ها و تجهیزات کاربران دولتی بوده است، چرا که صرف هزینه‌ای که شبکه‌هایی همچون (TETRA)به کاربران تحمیل‌می نماید، با گذشت زمان و در مقابل امکاناتی که برای سازمان‌ها و نهاد‌های فوق فراهم‌می آورد، بهانه مقبولی نیست و شاید هم این رسمی شده است که ما همواره چندین دهه از دیگر کشور‌ها ( حتی هم ردیف خودمان ) عقب تر حرکت کنیم. در این میان گلایه از عدم حرکت نیست بلکه از کندی حرکت است، بهتر است از هر طریق ممکن به این حرکت سرعت ببخشیم تا علاوه بر منافعی که نصیبمان خواهد شد،‌ جا را برای ظهور و ارائه خدماتی که مدت‌ها است از ایجاد آن‌ها باز مانده ایم بیشتر بگشاییم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی